25 aug. 2017

just nu

Fredag och en vecka kvar av min långledighet som ju givetvis ändå känns för kort för det gör ju alla ledigheter. :) Tänkte att en lite uppdatering av läsningens nuläge kunde passa bra så här nu när hösten (äntligen!) står för dörren!

Vid sängen: Jag har faktiskt helt slutat att läsa fysisk bok i sängen på kvällen så på mitt sängbord finns bara en laddare till min iphone så jag kan lyssna på ljudbok innan John Blund kommer.

På soffbordet: Gratistidningar. Det är ju läsning det med!

Vid läsfåtöljen: Onda boken av Kaj Korkea-aho. Långsam bok som ändå har min uppmärksamhet.

I öronen: En blå död av Mikko Porvali. Mycket finskt i sommar!

I iBooks-appen: En kopia av min anmälan till höstens körsång är allt som finns där just nu. Kanske dyker det upp någon e-bok där under hösten. men det är ju inte mitt favoritformat direkt.

Läser jag lite då och då: Swede Hollow av Ola Larsmo (ljudbok). Kräver lite fokusering känner jag.

På is: Idag ska allt bli annorlunda av Maria Semple (står nog näst på lästur)

Längtar jag efter att få läsa: En massa bra böcker ur förlagens höstutgivning!

Onda boken En blå död (inbunden)  Swede Hollow (inbunden) Idag ska allt bli annorlunda (häftad)

4 kommentarer:

  1. Vad roligt att du läser mycket finskt. Jag har verkligen svårt att hitta finska böcker av någon anledning.. Men snart ska jag ta tag i Kjell Westös förra.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit roligt att läsa lite finländska författare och överraskande bra har det också varit!

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.